نمایندگی بیمه تعاون در مشهد

نمایندگی بیمه تعاون کد 3270 در مشهد مشاوره وصدور انواع بیمه های تجاری و زندگی

نمایندگی بیمه تعاون کد 3270 در مشهد مشاوره وصدور انواع بیمه های تجاری و زندگی

نمایندگی بیمه تعاون کد 3270 در مشهد مشاوره وصدور انواع بیمه های تجاری و زندگی 09155143929
051-35021604*****051-35026384
مشهد بلوار وکیل آباد - بلوار لادن - نبش لادن 41

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

آیین نامه شماره 98 - آیین نامه بیمه های مسئولیت2

چهارشنبه, ۲۳ اسفند ۱۴۰۲، ۰۲:۲۳ ب.ظ

با ما همراه باشید     09155143929     بیمه تعاون کد 3270

فصل دوم: وظایف و تعهدات بیمه گذار

ماده -۵ بیمه گذار مکلف است با کمال دقت و صداقت، فرم پرسشنامه یا پیشنهاد بیمه را تکمیل نماید و همه اطالعات راجع به موضوع بیمه را در اختیار بیمه گر قرار دهد. در صورتی که بیمه گذار در پاسخ به ً از اظهار مطالبی که در ارزیابی خطر موثر است، خودداری نموده یا بر خالف پرسش های بیمه گر عمدا واقع اظهاری بنماید، بیمه نامه باطل خواهد بود ولو اینکه مطلبی که کتمان شده یا بر خالف واقع اظهار شده است هیچگونه تاثیری در وقوع حادثه نداشته باشد. در این گونه موارد نه فقط حق بیمه پرداختی بیمه گذار به وی مسترد نخواهد شد بلکه بیمه گر می تواند اقساط حق بیمه را که تا آن تاریخ عقب افتاده است و نیز اقساط سررسید نشده را از بیمه گذار مطالبه نماید. ماده -۶ اگر خودداری از اظهار مطالب یا اظهارات خالف واقع از روی عمد نباشد، عقد بیمه باطل نمی شود. در این صورت هر گاه مطلب اظهار نشده یا اظهارات خالف واقع، قبل از وقوع حادثه تحت پوشش معلوم شود، بیمه گر حق دارد یا اضافه حق بیمه را از بیمه گذار در صورت رضایت او دریافت و قرارداد بیمه را ابقا نماید یا قرارداد بیمه را فسخ کند. در صورت فسخ، بیمه گر باید مراتب را به موجب اظهارنامه یا نامه سفارشی به بیمه گذار اطالع دهد. اثر فسخ ده روز پس از ابالغ مراتب به بیمه گذار شروع فرهیختگان بیمه گستر آیین نامه های شورای عالی بیمه 4 پاییز ۱۴۰۰ می شود و بیمه گر باید اضافه حق بیمه دریافتی تا تاریخ فسخ را به بیمه گذار مسترد نماید. چنانچه بعد از ایجاد خسارت معلوم گردد که بیمه گذار مطالبی را اظهار نکرده یا خالف واقع اظهار کرده است، خسارت به نسبت حق بیمه پرداخت شده به حق بیمه ای که در صورت اظهار خطر به طور کامل و واقع، باید پرداخت می شد، محاسبه و پرداخت خواهد شد و پرداخت مابه التفاوت آن تا میزان خسارت واقعی بر عهده بیمه گذار است.

ماده -۷ هرگاه بیمه گذار در طول مدت بیمه تغییراتی در کیفیت و وضعیت فعالیت تحت پوشش بیمه بوجود آورد که موجب تشدید خطر شود و یا تغییری در کارگاه )مکان فعالیت( و یا تعداد کارکنان به وجود آید، ولو آنکه منجر به تشدید خطر نشود، موظف است بالفاصله موضوع را به اطالع بیمه گر برساند. اگر تشدید خطر یا تغییر وضعیت موضوع بیمه در نتیجه عمل بیمه گذار نباشد، باید مراتب را ظرف ۱۰ روز از تاریخ اطالع خود رسماً به بیمه گر اعالم کند. در صورت تشدید خطر قبل از وقوع خسارت، بیمه گر می تواند با دریافت حق بیمه اضافی قرارداد بیمه را ادامه دهد یا با رعایت مفاد ماده ۲۰ این آیین نامه، بیمه نامه را فسخ کند. هرگاه بعد از وقوع حادثه معلوم شود که خسارت ناشی از تشدید خطر بوده است، بیمه گر می تواند خسارت را به نسبت حق بیمه تعیین شده به حق بیمه متناسب با خطر مشدد، پرداخت نماید.

ماده -۸ بیمه گذار موظف است از تاریخ اطالع خود از وقوع هرگونه حادثه تحت پوشش بیمه و همچنین دریافت هر نوع ادعا و یا مطالبه خسارت از سوی کارکنان که به این بیمه نامه مربوط شود )اعم از کتبی یا شفاهی( اقدامات زیر را انجام دهد:

.۱ حداکثر ظرف پنج روز کاری به یکی از شعب بیمه گر مراجعه و با تکمیل فرم اعالم خسارت، وقوع حادثه و یا ادعای مطروحه را اعالم نماید یا مراتب را ظرف مدت مذکور از طریق پست سفارشی به اطالع بیمه گر برساند.

.۲ خواسته یا موضوع دعوا، نام و نشانی خواهان و یا اقامه کننده دعوا، عنوانی که به موجب آن مطالبه خسارت و یا اقامه دعوا شده است، مشخصات زیان دیده، نام و نشانی شهود احتمالی، مبلغ مورد ادعا و هرگونه اطالعات، مشخصات و نکات دیگر مربوط به موضوع را که بر آن وقوف دارد و هر نوع اسناد و مدارکی را که بیمه گر جهت بررسی موضوع و احراز مسئولیت خود به آن نیاز دارد به وی تسلیم و او را در تحقیقات و رسیدگی و دفاع کمک نماید.

.۳ برای بازدید از کارگاه )مکان فعالیت( و انجام امور کارشناسی و تحقیقاتی و عنداللزوم بررسی اسناد و دفاتر، همکاری الزم را با بیمه گر به عمل آورد.

ماده .۹ بیمه گر می تواند در صورت لزوم به هزینه خود دفاع از بیمه گذار را به مناسبت مسئولیت های موضوع این بیمه بر عهده گیرد. در این صورت بیمه گذار موظف است اختیار تعیین وکیل را رسماً به بیمه گر تفویض نماید.

ماده .۱۰ چنانچه محرز شود خسارت واقع شده به دلیل عدم رعایت مقررات مصوب شورای عالی حفاظت فنی در خصوص ایمنی و سالمت کارکنان موضوع ماده ۹۱ قانون کار رخ داده است، بیمه گر می تواند حسب مورد تا ۱۰ درصد فرانشیز اعمال کند. ماده .۱۱ این بیمه نامه با تقاضای بیمه گذار و قبول بیمه گر صادر شده است ولی شروع پوشش بیمه ای و اجرای تعهدات بیمه گر منوط به پرداخت حق بیمه به ترتیبی است که در بیمه نامه پیش بینی شده است. چنانچه پرداخت حق بیمه به صورت قسطی باشد و بیمه گذار هر یک از اقساط موعد رسیده را به هر دلیل پرداخت نکند، بیمه گر می تواند بیمه نامه را با رعایت ماده ۲۰ این آیین نامه فسخ نماید. چنانچه  بیمه گر بیمه نامه را فسخ نکرده باشد در صورت وقوع حادثه، خسارت به نسبت حق بیمه پرداخت شده به حق بیمه ای که تا زمان وقوع حادثه باید پرداخت می شد، پرداخت خواهد شد، مگر آنکه در شرایط خصوصی بیمه نامه به نحو دیگری توافق شده باشد.

ماده .۱۲ نشانی و اقامتگاه قانونی بیمه گذار همان است که در پیشنهاد بیمه و متن بیمه نامه درج گردیده است. بیمه گذار موظف است تغییر نشانی و اقامتگاه قانونی خود را به صورت کتبی به اطالع بیمه گر برساند. در غیر این صورت نشانی و اقامتگاه قبلی بیمه گذار معتبر شناخته می شود.

همراه 09155143929

تلفن و نمابر:35026384-35021604

نمایندگی بیمه تعاون کد 3270 سمائی 

آدرس :بلوار وکیل آباد - بلوار لادن - نبش لادن 41 پلاک 303

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۱۲/۲۳
حمیدرضا سمائی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی